Leerlingenraad

Basisschool Essesteijn heeft een leerlingenraad waarin van elke groep van de bovenbouw één klassenvertegenwoordiger zit.

De klassenvertegenwoordigers kunnen ideeën melden van kinderen uit hun groep voor in de leerlingenraad. We bespreken bijvoorbeeld hoe we de school zo goed mogelijk kunnen opknappen. En we zorgen ervoor dat problemen worden opgelost! Een paar keer in het jaar is er een bespreking. Er gaan ook vaak kinderen naar de directeur voor vragen. Bijvoorbeeld om te vragen of er in de wc’s luchtverfrissers kunnen komen en of de prikkelbosjes weg kunnen. Na elke vergadering worden er notulen geschreven over wat er is besproken, de volgende keer kijken we of er iets mee gebeurd is. Elk jaar in februari is er weer een verkiezing om in de leerlingenraad te komen. Iedereen die in de leerlingenraad wil moet dan vertellen waarom hij/zij in de leerlingenraad wil. Dan kiest de klas de beste uit en die komt dan in de leerlingenraad. Het is leuk om in de leerlingenraad te zitten, dus het is zeker de moeite waard!